אלטרנטיבה אטרקטיבית: מה כדאי לדעת על קופת גמל להשקעה

 
במהלך העשור וחצי האחרונים עובר המשק הישראלי סדרה של שינויים ורפורמות שונות, כאשר אחת הגדולות והמשמעותיות ביותר ביניהן היא זו הנערכת בשוק הפנסיה – כיום, מחויבים אזרחי ישראל על פי חוק לחסוך מדי שנה כסף בחיסכון לטווח ארוך, כזה אשר ישמש אותם כאשר יגיעו לגילאי הפרישה. חובה זו חלה על שכירים ועל עצמאיים כאחד, כאשר הפרשה חודשית לקרן פנסיה היא רק אחת מהאפשרויות הזמינות לצורך אותו חיסכון ארוך טווח. אפשרות נוספת בהקשר זה ששווה להכיר, ורלבנטית הרבה יותר עבור קבוצות מסוימות (דוגמת עצמאיים קטנים) היא קופת גמל להשקעה. מהי קופת גמל להשקעה, מהם יתרונותיה ומדוע מדובר באלטרנטיבה אטרקטיבית יותר מבחינתם של רבים מאיתנו?
 
קופה המאפשרת חיסכון שנתי רציף וגמיש לטווח הארוך
קופת גמל היא למעשה סוג של מכשיר פיננסי המאפשר למחזיקים בו לחסוך את כספם בצורה בטוחה ומושכלת, כאפיק חיסכון סולידי ובטוח יחסית. קיימים כמובן סוגים רבים ושונים של קופות גמל, והסוג בו אנו עוסקים כאן – קופת גמל להשקעה, הפך פופולארי במיוחד בישראל בשנים האחרונות, לאור החיוב החדש בחוק לחיסכון ארוך טווח.
קופת גמל להשקעה מאפשרת חיסכון פטור ממס של סכום מסוים מדי שנה (עד לכ 71 אלף ₪), והיא מהווה אפיק לחיסכון גמיש. כלומר – ניתן לנייד את הכסף שלנו בין מסלולי חיסכון והשקעה שונים שמציעה הקרן בכל נקודת זמן, מה שפעמים רבות אינו מתאפשר באפיקי חיסכון ארוכי טווח אחרים.
את ההפקדות השוטפות בקופת הגמל להשקעה ניתן לבצע הן מדי חודש בחודשו והן באופן חד פעמי, למשל – בסיום השנה הקלנדרית. מסיבה זו, קופות גמל להשקעה רלבנטיות יותר עבור עצמאיים קטנים, למשל. זאת מכיוון שקרנות הפנסיה מחייבות לרוב את החוסכים בהפקדה חודשית קבועה. בעוד עצמאיים קטנים מכניסים במקרים רבות שכר אשר אינו אחיד לאורך השנה (כלומר, הם מקבלים את התקבולים שלהם בצורה לא אחידה, ועושים את סיכומי המיסים וההפרשות לחסכונות בצורה מרוכזת בסוף השנה), נוח הרבה יותר עבור עצמאיים קטנים שכאלו לחסוך את כספם בקופת גמל להשקעה, במקום בקרן פנסיה “רגילה”.
 
מסלולי השקעה רבים ושונים ואפשרות לניוד מלא
קופת גמל להשקעה מהווה כאמור כלי חיסכון ארוך טווח אטרקטיבי גם מכיוון שהיא מציעה לנו מסלולי השקעה רבים ושונים, כמו גם את האפשרות לעבור מאחד לשני ללא הגבלה ובכל נקודת זמן. זה מאפשר לנו לנהל את החיסכון ארוך הטווח שלנו כראות עינינו, במטרה לנסות ולהשיג את התשואה הטובה ביותר עבור הכסף שאנו מפקידים כיום. בין המסלולים השונים ישנם כמובן מסלולים סולידיים יותר או פחות, מסלולים המבוססים על מניות, אגרות חוב או שילוב זה או אחר ביניהן, כמו גם מסלולים רבים נוספים.
במילים אחרות – קופות גמל להשקעה מציעות לנו את כל היתרונות האפשריים של חיסכון ארוך טווח גמיש, ללא רבות מההגבלות הקיימות באפיקי השקעה ארוכי טווח אחרים.


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *